Paparan dalam blog ini amat sesuai dengan menggunakan Google Chrome. Klik untuk muat turun mudah.

.

.

Ahad, Januari 10, 2010

Selamat Menjalani Praktikum j-QAF Ambilan Jan 2009


Sepertimana setiap awal tahun, debaran dan semangat yang berkobar-kobar pasti ada dalam diri setiap guru dan pendidik. Semangat itu adalah untuk menjadikan tahun tersebut bakal menempa sebuah kecemerlangan dalam kerjaya mahupun kejayaan yang cemerlang kepada anak-anak didik yang diajar. Selain itu pelbagai lagi matlamat dan hala tuju akan difokuskan sebagai pemangkin kerja yang bermutu dan terbaik. Maka pelbagai persediaan dan strategi kita atur dan susun sejak dari awal lagi untuk pelaksanaannya sepanjang tahun yang jauh ini.

Begitu juga debaran dan semangat ini turut dirasai oleh sahabat-sahabat atau junior pelatih guru j-QAF yang masih belum tamat latihan mereka. Malah mungkin debaran dan semangat mereka melebihi dari apa yang dirasai oleh guru-guru yang terlatih. Manakan tidak, tempoh ujian praktikum sedang menanti mereka! Satu tempoh yang tidak dapat dilupakan oleh semua guru atau pendidik sebelum mereka dilantik secara sah dalam perkhidmatan awam.

Pada awal tahun lepas (2009), saya telah menulis beberapa episod entri di dalam blog ini berkenaan persediaan menjalani praktikum, khusus untuk pelatih-pelatih j-QAF yang akan menempuhi tempoh praktikum mereka pada waktu itu. Namun pada tahun ini, cukuplah sekiranya saya hanya berkongsi pautan-pautan entri tersebut sebagai rujukan kepada mereka yang akan menjalani praktikum pada minggu ini. Ambillah manfaat yang terdapat di dalamnya. Mudah-mudahan ianya boleh membantu anda membina kejayaan yang cemerlang dalam praktikum ini nanti. Selamat maju jaya!





Anda juga boleh memilih kategori praktikum di ruangan label di dalam blog ini untuk melihat keseluruhan entri berkenaan praktikum.

0 comments:

Updated blog

 

Home | Blogging Tips | Blogspot HTML | Make Money | Payment | PTC Review

Blog Mior Syazril @ MIORjQAF © Template Design by Herro | Publisher : Templatemu