Paparan dalam blog ini amat sesuai dengan menggunakan Google Chrome. Klik untuk muat turun mudah.

.

.

Isnin, Julai 27, 2009

Ihtifal j-QAF Daerah Johor Bahru 2009

Ihtifal j-QAF peringkat daerah Johor Bahru telahpun melabuhkan tirainya pada tengahhari Sabtu, 25 Julai 2009 di SK Bukit Mewah Johor Bahru. Walaupun majlis penuh gilang gemilang itu tidak dapat saya hadiri, namun kehangatannya tetap dirasakan melalui panggilan-panggilan telefon dan sms yang saya terima.

Sememangnya ketidakhadiran saya pada hari tersebut sesuatu yang agak pelik bagi diri saya sendiri dan mungkin juga orang lain. Ini kerana saya merupakan setiausaha Panitia Bahasa Arab j-QAF daerah Johor Bahru merangkap penyelaras program ihtifal tersebut. Ketiadaan saya menjadi sebutan rakan-rakan j-QAF yang hadir. Ramai yang menelefon dan menghantar pesanan ringkas kepada saya bertanyakan saya di mana, termasuk guru besar saya. Namun saya tidak dapat menjawab dan membalas pesanan tersebut kerana waktu itu saya memang sudah tidak sedarkan diri. Awal pagi sabtu sewaktu bersiap ke majlis, saya flat dan tidak boleh bangun lagi. Mungkin kerana minggu ini saya terlalu letih dan banyak berfikir. Banyak perkara besar yang perlu saya fikir dan uruskan samadanya ianya berkaitan kerja mahupun urusan-urusan penting di rumah. Ujian untuk saya.

Walau bagaimanapun, saya amat berterima kasih kepada semua jawatankuasa ihtifal lebih-lebih lagi Ustazah Maizathul Sazila dan suaminya Ustaz Nizam yang sedari awal banyak bekerja untuk membantu menjayakan majlis tersebut.. Hinggakan pada hari majlis juga mereka berdualah yang terpaksa membuat banyak keputusan setelah saya maklumkan yang saya tidak dapat hadir. Jutaan tahniah kepada mereka kerana berjaya menguruskan program dengan lancar, cemerlang dan berjaya.

Terima kasih juga kepada semua hakim-hakim dan orang perseorangan yang terlibat dalam majlis ini samada secara langsung atau tidak, dan yang paling utama, terima kasih juga kepada Penolong Pengarah j-QAF Johor Bahru, Ustaz Mohd. Azhar bin Tumin dan Penolong Pegawai Pelajaran Daerah Unit Pendidikan Islam Ustaz Norzaidi yang sudi hadir merasmikan majlis pada hari tersebut.

Berikut adalah keputusan Ihtifal j-QAF peringkat daerah Johor Bahru bagi tahun 2009 ;

Acara Kalam Jamaie
Johan : SK Taman Suria 87%
Naib Johan : SK Infant Jesus Convent 82%
Ke-3 : SK Nong Cik 80%

Acara Dikir Barat Bahasa Arab
Johan : SK Kampung Maju Jaya 92.5%
Naib Johan : SK Kempas 80%
Ke-3 : SK Bukit Mewah 76.5%

Tahniah kepada pasukan dan guru-guru SK Taman Suria (sekolah saya tetapi tidak termasuk saya) yang gigih berlatih dan melatih sehingga sekali lagi berjaya terpilih mewakili daerah Johor Bahru ke peringkat Negeri Johor bagi acara yang sama selain tahun lepas. Tidak lupa kepada SK Kampung Maju Jaya yang juga sekali lagi berjaya dipilih sebagai johan peringkat daerah sekaligus bersama-sama SK Taman Suria mewakili daerah ke peringkat negeri pada hujung minggu ini. Pengalaman kita tahun lalu sebagai wakil daerah di peringkat negeri mungkin sedikit sebanyak membantu kita dalam meningkatkan mutu persembahan kita nanti. Semoga kejayaan yang lebih besar menanti kita di sana.. Amin.. Selamat maju jaya.

Updated blog

 

Home | Blogging Tips | Blogspot HTML | Make Money | Payment | PTC Review

Blog Mior Syazril @ MIORjQAF © Template Design by Herro | Publisher : Templatemu