Paparan dalam blog ini amat sesuai dengan menggunakan Google Chrome. Klik untuk muat turun mudah.

.

.

Sabtu, Februari 14, 2009

Best 104 - Sensasi Selatan & skSURIA.fm

Hari ini merupakan hari sekolah ganti bagi sekolah-sekolah yang telah bercuti pada hari jumaat minggu perayaan tahun baru cina yang lalu. Sekolah saya juga termasuk dalam sekolah-sekolah yang terlibat dalam cuti tersebut meskipun 100% murid kami adalah berbangsa melayu.

Mengikut jadual jumaat sudah tentunya murid-murid dan guru akan pulang awal dari sekolah. Maka masa yang terluang ini memberi kesempatan untuk saya dan 5 orang guru sekolah saya yang lain (ahli kelab media sekolah) untuk memenuhi undangan juruhebah-juruhebah radio BEST104 ke Studio FuhyooFM di bawah Fitrah Media Enterprise yang didokong sepenuhnya oleh mereka.

Untuk pengetahuan, dua orang DJ BEST104 (DJ HBO dan DJ SENJA) begitu rapat dengan kami sejak tertubuhnya radio sekolah kami yang diberi nama skSURIA.fm. 3 Mac ini, genaplah setahun radio sekolah kami bersiaran setiap hari persekolahan pada jam 7:00 - 7:15 pagi dan 10:00 - 10:15 pagi. Mereka berdua dan beberapa orang yang lain banyak membantu kami dalam memberi tunjuk ajar dan pendedahan berkenaan broadcasting atau sistem penyiaran. Sehingga radio sekolah kami telah mencapai objektifnya iaitu berhibur dan belajar.

Namun sesuatu yang baru mungkin akan muncul tidak lama lagi....

Fitrah Media Enterprise dengan produk terbaru mereka (online radio/internet radio) FuhyooFM telah menawarkan kepada saya satu slot berkenaan j-QAF dan Bahasa Arab yang akan saya kendalikan sendiri nanti dengan bantuan mereka.

SATU PERKARA BARU YANG MENARIK!!!

Setakat ini kita masih belum ada satu saluran yang memperdengarkan / membincangkan tentang j-QAF dan Bahasa Arab, mahupun apa-apa mata pelajaran yang lain di sekolah. Sekira semuanya berjalan lancar, projek ini akan menjadi siaran radio pertama yang akan membicangkan sesuatu perkara yang berkaitan dengan pendidikan dan kurikulum di sekolah khasnya j-QAF.

Setakat ini, saya belum lagi berbincang dengan pihak jabatan berkenaan perkara ini. Seandainya tiada sebarang masalah, saya akan menerima tawaran tersebut untuk menjadi juruhebah sambilan bagi slot j-QAF dan Bahasa Arab di fuhyooFM online radio.

MUDAH

Setelah mendengar segala tunjuk ajar dari mereka, pelaksanaanya amat mudah dan tidak akan mengganggu masa dan tugas kita sebagai seorang guru di sekolah. Online radio boleh dilakukan samada di konti mahupun di rumah atau di sekolah. Online radio juga boleh dilakukan secara live mahupun rakaman. Dengan penggunaan perisian yang tertentu, pelaksanaannya bagai memetik di hujung jari...

Sesiapa yang berminat untuk bersama-sama saya dalam usaha ini, amatlah dialu-alukan... Jom!

Sila layari laman sesawang fuhyooFM di www.fitrahmedia.webs.com

0 comments:

Updated blog

 

Home | Blogging Tips | Blogspot HTML | Make Money | Payment | PTC Review

Blog Mior Syazril @ MIORjQAF © Template Design by Herro | Publisher : Templatemu